Peru Hop - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mirna Joosten - WaarBenJij.nu Peru Hop - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mirna Joosten - WaarBenJij.nu

Peru Hop

Door: Mirna Joosten

Blijf op de hoogte en volg Mirna

18 December 2016 | Peru, Cuzco

Goede avond,

Ik ben zojuist voor de tweede keer aangekomen in Cusco en dat vind ik een goede reden om jullie op de hoogte te gaan houden.

Bij mijn laaste verslag was ik voor de 2e keer in Lima en zou ik de volgende ochtend opgehaald worden om te gaan Peru Hoppen. Het ziet er naar uit dat ik de groteren steden graag dubbel doe maar op een of anderen manier kom ik daar overal weer twee keer.

Maar goed de bus heeft me belachelijkvroeg opgehaald bij het hostel om vervolgens naar Paracas te vertrekken. Na deze rit van een aantal uurtje... niet zo veel hoor maar ik weet het niet meer precies ben ik meteen met een boodtour mee gegaan. Dit was een boottour van ongeveer 2 uurtjes rondom een eiland. Op dit eiland zitten honderen zeeleeuwen, pinquins en vogels erg leuk om te zien en gelukkig zat het weer prima mee!

Tijdens deze tour heb ik Annemieke, Han en Jhonny leren kennen een Nederlands stel en een Amerikaanse jonge. Met hun ben ik de zelfde middag nog naar de volgende activiteit gehobbelt. We zouden gaan Quat rijden door de woestijn in het National park van Paracas. Om 4 uur zouden we vertrekken zodat we mooi de zonsondergang nog konden zien tijdens het quat rijden. Quad rijden is trouns wel echt heel gaaf!! Toen we goed en wel vertrokken waren hield de eerste quat er al mee op. Dez was zo gemaakt dus dat was geen probleem maar na 5 minuten hield de tweede quat er mee op en dit ging zo wel een tijdje door. Eenmaal bij het park aangekomen mochten we niet meer naar binnen omdat het 5 uur was geweest. Gelukkig was de verhuurder best rieel en hadden we afgesproken de volgende ochtend een nieuwe poging te doen.

Dat wilde dus zeggen eerst een dagje ongeveer 2 uur rondjes crossen en leren hoe je met zn ding om moet gaan om vervolgens de volgende dag dit nog eens te mogen doen. De volgende ochten om 10 uur werden we opgehaald en nu deden de Quats het gelukkig wel. Dit keer met een anderen Guide die naar ons idee meer geduld had en ook nog eens meer van het park wist dus dubbel luckkey!! Na in totaal ruim 5 uur Quat te hebben gereden in 2 dagen was het dan ook wel even genoeg geweest en ben ik heerlijk aan het zwembad beland voor de rest van de dag met een tempratuurtje van ongeveer 30 grade.... pfff afzien!!

Na deze twee heerlijke dagen in Paracas ben ik weer verder gehopt. Dit keer naar Huacacina. Annemieke en Han waren een dag eerder vertrokken en we zouden ze misschien weer zien in Huacacina. Toen we in Huacacina waren aangekomen stond daar ook meteen weer een super activiteit te wachten en jawel daar was het nederlandse stell weer. Het leuke was dat we ook nog in de zelfde groepjes waren ingedeeld dus weer met zn 4 bij elkaar. Onze activiteit voor die dag was Zandborden en buggy rijden.

ZO SUPER GAAF!!
We mochten niet zelf buggy rijden maar geloof me dat hoefde ook echt niet het gaf al genoeg kick!!. Met 10 man zaten we in de Buggy en werden door de chauffeur alle kanten op gereden. Helemaal stijl de berg omhoog en weer net zo steil omlaag.. en toen kwam het besef dat ik op mijn mama lijk... ik heb namelijk de hele weg in een deuk gelegen en ik heb vage herinneringen dat ons mam dit ook heeft met achtbanen :D.

Na een tijdje rondscheuren mochten we eerst op de buik van de berg afgleiden.. stiekum zijn die bergen best hoog en gaan die borden best hard maar echt als je ooit de kans hebt DOEN!!! Na een aantal keer op je buikomlaag gegaan te zijn mochten we het staand proberen en dat ging me best redelijk af moet ik zeggen.. Ik kon in iedergeval blijven staan de meeste keren en als ik viel deed ik dit ook meteen goed hard maarja dat zand kwam gelukkig toch niet hard aan. Het zware gedeelte van het zandborden was het weer omhoog klimmen van de zandberg dit zag er wel leuk uit als je zelf al boven stond trouns.. Na ongeveer 2 uur werd de buggy op een hoge berg geparkeerd zodat we de zonsondergang konden kijken vanaf de buggy. Super mooi gezicht en een erg leuke activieit.

In de avond had het hostel nog een bbq georganiseerd waar ongeveer alle reizigers van peru hop waren incl. een aantal guides. Na de bbq zijn we met zn alle naar de bar gegaan bij het hostel en hebben een super dag gezellig afgesloten.

De volgende dag ben ik meteen weer door gehopt naar Arequipa. Want Huacacina is maar heel klein en er is niet speciaal veel te beleven op het zandborden na. Met de tocht richting Arequipa hebben we een stop gehad in Pisco. Pisco is een dorpje dat gemaakt is voor touristen denk ik. Het enige dat het dorpje te bieden heeft zijn rondleidingen door de pisco gardens en we kregen een proeverij. Vervolgens kwamen we om 5 uur in de morgen aan in Arequipa.

In Areqiupa moest ik tot 2 uur wachten tot ik op mijn kamer kon in het hostel en dat was dus een goede reden voor een City tour. Tijdens de City tour kwam ik Marjon tegen. Haar hadden we ontmoet bij het buggy rijden. De andere 3 zijn toen ik naar Arequipa ben gereist door gereist naar Cusco. Na de tour zijn we samen op vluchten jacht gegaan voor mij richting Cura. Suriname is ondertussen van de baan omdat ik natuurlijk weer iets stoms had gedaan... IK had namelijk twee prachtige tickets voor Suriname gevonden en geboekt maar tijdens het veranderen van de site was de datum veranderd waardoor ik een maand te laat had geboekt... dit betekend dus geen Suriname voor mij maar een tijdje langer Peru en dan meteen door naar Cura. Wel weer een goede reden binnen kort een paar weekjes op vakantie te gaan natuurlijk...

In de avond ben ik nog een hapje met Marjon gaan eten want zij zou de volgende dag de Coca Canion dag tour doen en daarna vertrekken dus tijd voor afschijt. De volgende ochtend ben ik weer een halve dag bezig geweest met mijn ticket maar uiteindelijk was het gelukt!! De rest van de dag heb ik heel relax in een hangmatje gehangen. De volgende ochtend werd ik namelijk opgehaald voor de Coca canion hike van 2 dagen en dat ophalen doen ze maar liefst om 3 uur 's nachts.

Met een groep van 6 en een super slechte guide zijn we aan de hike begonnen. De eerste helft van de dag was het vooral een dalen de hike en de tweede helft van de dag een mengeling van beide. Maar omdat er drie van de groep het erg zwaar hadden gehad op een anderen hike zagen zij een 2e dag omhoog hike niet zitten en dus zijn zij de volgende dag met paarden omhoog gegaan. Eenmaal aangekomen bij ons hostel in de oase waar we een nacht zouden overnachten om vervolgens de volgende ochtend om 5 uur weer aan te lopen voor dag 2 begon het ongelooflijk hard te regenen. Het enige goede aan het hostel was een zwembad waar we allemaal op verheugd waren maar uiteidelijk was dit voor niks. Na het killen van een scorpioen op onze kamer konden we met een soort van gerust hart gaan slapen... we konden toch niet zien of er meer beesten waren want er was geen licht of stroom in het gebouwtje.

De volgende ochtend om stipt 5 zijn we aangelopen. Een hike van 4 uur alleen maar omhoog. Dit was opzich best goed te doen maar omdat onze guide zo ontstettend slecht was en een ander meisje alleen achter bleef laten en als maar alleen VAMOS!! aan het schreeuwen was ben ik met haar mee gelopen. Omdat dit niet mijn eigen tempo was werd de tocht hierdoor wel vermoeiender maar zeker ook grappiger. De guide snapte het nog niet helemaal en na een tijdje hadden we duidelijk gemaakt dat ze tijd nodig had voor de rest van de dag heeft hij niks meer tegen ons gezegd... ja we kunnen duidelijk zijn!!

Eenmaal aangekomen moesten we meteen door om weer terug te gaan naar Arequipa. Tijdens deze busreis van ongeveer 5 uur besefte we allemaal dat we toch erg moe waren en heb ik lekker in de bus geslapen. Eenmaal in hostel aangekomen was ik dit kennelijk alweer vergeten en ben ik een avondje gaan bierpongen om vervolgens mee naar de bar te gaan. De volgende dag heb ik met mijn team genoot van de hike gezellig gelunched om vervolgens optijd naar mijn bedje te gaan.

Vandaag werd ik namelijk al om half 6 opgehaald door Peru Hop voor mijn laaste hop. Deze reis duurde ruim 12 uur en heeft er voor gezord dat ik nu in Cusco ben. Morgen ga ik rondkijken voor de Machu Pichu hike en een hostel met Nieuwjaar..


In een korte tijd heb ik weer zulke tegekken dingen mee gemaakt en ik denk dat ik mijn extra 2 weekjes Peru wel door ga komen!! Na de Machu Pichu laat ik wel weer even weten hoe het was

Groetjes

  • 18 December 2016 - 10:12

    Lenie Mennen:

    Goed bezig mirna. Nog veel plezier in peru. Laura de groetjes met kerst. Fijne kerstdagen...

  • 18 December 2016 - 22:05

    Anja :

    He Mirna,

    Wow, wat een avonturierster ben je toch.
    Super gaaf om het te lezen
    Geniet ervan.
    Maar dat doe je ook.

    Op naar het volgende verhaal van jou.

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirna

Mijn eerste echte reis... Ik ben vertrokken naar Zuud-Amerika voor 4,5 maand. Met het plan om de wereld te gaan zien en te genieten van alles om me heen. In deze blog laat ik jullie een beetje mee genieten van mijn reis, blunders en acties. Veel plezier!

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 10542

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 28 Januari 2017

Zuid-Amerika

Landen bezocht: