Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mirna Joosten - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mirna Joosten - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Mirna

Blijf op de hoogte en volg Mirna

10 September 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Hee hee daar zijn we dan..

Ja Jochem en ik hebben de reis overleeft!

Een reis van 20 uur exclusief voorstres en heenvervoer dus zeg een reis van ongeveer 24uur..

Na een vlekkeloos begin van de reis met tewijnig tijd voor vertrek en 5 extra rondjes over het terein van Schiphol omdat de bus van Jochem thuis te hoogwas en Schiphol zijn parkeergarages te laat waren kwamen we rond half 3 aan.

Na het inchecken van onze tassen en een broodje op het pannaramaterras, was het rond 3 uur tijd om 2 huilende moeders en 1 huilende grote zus achter te laten en onze reis te beginnen.. Zelfs na de douane was het besef er nog steeds niet dat wij op reis waren.

Na een korte vlucht waren we gestrand in Parijs. Ja ik hoor jullie denken o leuk de eifeltoren en de chanselisee (ofzo iets), maar nee 5 uur lang bruine leren bankjes om te bekijken. Maar dat was het allemaal waard hadden we besloten!

Eenmaal in het vliegtuig konden we ons instellen op een vlucht van 13 uur. Nog voor we opgestegen waren kwamen we er achter dat wij ons prima zoude vermaken en misschien zelfs te weinigtijd hadden voor al die films. Daarnaast moesten we nog bijkomen van de kermis.. net als onze buurman. Hij gaf ons het gevoel nog in de kroeg te zijn zo erg rijk hij naar drank.

Na veel slapen en films kijken kwamen we om 8 uur aan in Argentinië. Snel onze spullen van de band halen en door de duane heen opzoek naar onze taxi. Na 10 minuten ofja 1 uur wachten kwam de maat van onze taxi aan sjokken en duwde ons bij een taxi binnen. Hij bracht ons netjes als afgesproken naar ons hostel Media Veronica.

Na een rondleiding en inchecken vlogen wij meteen de stad in opzoek naar het centrum. Na een aantal doelloze rondes kwamen we terug bij het hostel. Onderweg hadde we wel een supermarkt gevonden en dus geluched in het park bij ons hostel. We besloten een power napje te doen want we waren ondertussen een klein beetje moe en zoude 's avonds de stad in gaan want dan leefde de stad. Maar toen we 's nachts wakker werden leek doorslapen prima!

De volgende ochtend toen de stad sliep en wij op tijd wakker waren zijn s opzoek gegaan naar informatie over de stad. 's middags zijn we op pad gegaan en bleek het inderdaad een mooie stad. Een aardige man weidse ons een heerlijk tentje met het locale product empanadas een soort mini calzone pizza. Ook vertelde hij dat gratis walking tours gaf door de stad dus hebben we besloten morgen vroeg eens te gaan kijken.

Na deze heerlijke lunch zijn we nog even gaan kijken wat de Nederlanders van Buenos Aires hadden gemaakt maar dat was niet erg bijzonder in mijn beleving. Op de terug weg kregen we van twee aardige mensen een OV kaart om terug te mogen met de metro. De heen weg hebben we zwart gereden want de man die we om hulp vroegen vond Engels te moeilijk en besloot de poort zo voor ons open te maken.. lief hoor!

Na dit hele verhaal weten jullie hoe onze eerste 3 dagen waren. Morgen vertrekken we naar de anderen kant van de stad om daar nog een nachtje te slapen daarna gaan we opzoek naar de watervallen.

Adios Amigo's

• 10 September 2016 - 07:16

Silvie:

Leuk zusje!!!! Je klinkt nu al vol verhalen

• 10 September 2016 - 07:42

Britt:

Leuk Mirna! Ga je naar Foz de Iguacu? Want die watervallen zijn echt te gek! Zorg dat je dan een boottochten boekt waarmee je onder de watervallen door gaat. Ervaring voor het leven!

• 10 September 2016 - 07:58

Tantan:

Ik lees 'n heel gezellig verhaal,,,,geniet ervan,,,,

• 10 September 2016 - 10:05

Loes:

Palermo soho is de allerleukste buurt van Buenos Aires, het centrum is niet leuk.

• 10 September 2016 - 15:36

Lenie:

Hey mirna en jochem. Jullie zijn goed bezig
    geniet ervan

• 10 September 2016 - 17:25

Marja:

wat een ervaringen, geniet ervan beide, liefs uit de rips

• 10 September 2016 - 21:06

Lianne:

Oh Mirna, geweldig om te lezen! Ik zie het helemaal voor me. Heel veel plezier samen....

• 11 September 2016 - 22:29

Joyce:

Hey Mirna en reismaat!
    We wensen jullie super veel plezier! maak verhalen, herinneringen, maar bovenal geniet, geniet, geniet!
    Liefs Sander en Joyce (Nirwana